UnitySimpleLocalization

Форк
0

7 месяцев назад
7 месяцев назад
7 месяцев назад
7 месяцев назад
7 месяцев назад
README.md

Unity Simple Localization System

image Unity Simple Localization is a set of free and open source cross-platform tools to localize your games or applications powered by Scriptable Objects with Easy-to-Use components and string editor.

Requirements:

  • Unity 2019+;
  • TextMeshPro for UI Localized Text;

Future updates will be contain an editor for non-string assets;

Get Started

Unity Simple Localization has own Setup Wizzard, Locale Creation and Editing tools, Localized Text, Image and Audio Clips Components.

Installation process:

Configuration Using Setup Wizzard:
image
Using Setup Wizzard (Simple Localization -> Setup Wizzard) you can setup your Simple Localization Configuration buy few clicks. You can select default language, initialization method, fallback string and add available languages.

Locales Editor:
image
Using Locale Table Editor (Simple Localization -> Tables -> Edit Locale Table) you can setup your strings for localization.

If you need localize Images or Audio Clips - use LocalizedImage component:
image

Manual Setup: You can disable initialization at startup and initialize your instance by code:

Localization.Main.Initialize(LocaleDB configuration = null); // Setup Configuration

Usage

You can simply subscribe to localization switch event and manage your code using current language:

// Event
Localization.Main.OnLanguageSwitched?.AddListener(YOUR_CALLBACK_FOR_EVENT);
// Get Current Language Data
var langData = Localization.Main.GetCurrentLanguage();

Coming Soon (TO-DO)

I plan to add the following functionality in the near future:

  • Editor for localized Images, Audios and other assets;
  • New Table editor for locale tables;

Join Community

Описание

Unity Simple Localization - библиотека для организации переводов для ваших игр и приложений на Unity на основе Scriptable Object (может работать с бандлами и Addressable Assets). Простая установка и настройка за несколько кликов.

Языки

C#

  • ShaderLab
  • GLSL
  • HLSL
Сообщить о нарушении

Использование cookies

Мы используем файлы cookie в соответствии с Политикой конфиденциальности и Политикой использования cookies.

Нажимая кнопку «Принимаю», Вы даете АО «СберТех» согласие на обработку Ваших персональных данных в целях совершенствования нашего веб-сайта и Сервиса GitVerse, а также повышения удобства их использования.

Запретить использование cookies Вы можете самостоятельно в настройках Вашего браузера.